>

dijous, 13 de març del 2014

Peres amb canyella i xocolta

Aquests dies el Bolet està potes a munt per culpa d'una petita inundació. Resulta que fa cosa d'un mes un dels flexos de l'aixeta de la cuina va rebentar i es va inundar el Bolet. Per sort hi havia algú a casa i el mal no va ser tan greu com podria haver estat d'altra manera, però tot i això ens estan canviant les portes dels armaris de la cuina, els sòcols i tot el parquet de casa. Aquests dies tenim els fusters a casa i estan canviant tot el terra. No sé si ho heu fet alguna vegada, però jo que em dedico a les obres us asseguro que és un mal de cap haver de conviure amb elles. Sé que el resultat valdrà la pena, però ara per ara em fa pena entrar al Bolet i veure-ho tot tan brut i tan desendreçat. Sobretot, tingueu cura dels flexos de les aixetes que tingueu per casa, i al mínim símptoma de deteriorament, feu el canvi; us evitareu molts problemes.

Últimament, quan tenim convidats al Bolet, per fer unes postres diferents m'he decantat per les peres cuites que avui us presento, encara que l'acompanyament ha variat segons els convidats. Avui us proposo unes peres molt aromàtiques i senzilles de fer, regades amb una crema de xocolata. Us aconsello que serviu les peres fredes i la xocolata calenta, el contrast de temperatures potenciarà el sabor d'aquest plat. Què, us animeu a fer-les? No em direu que és una recepta molt complicada!

Espero que tingueu un bon cap de setmana, al Bolet, ja us podeu imaginar que estarem intentant endreçar-ho tot…


Ingredients per a 4 persones: 

4 peres conference
2 branques de canyella
1 llimona
1 l d'aigua
4 c/s de sucre morè
200 g de xocolata negre
50 ml de llet
Essència de vainilla


Preparació:

En una cassola posem les peres, pelades i netes, el sucre, les branques de canyella i la pell de la llimona -només la part groga- i ho deixem coure durant 40 minuts a foc lent. Un cop transcorregut aquest temps les deixem refredar a temperatura ambient. Abans de servir les peres, posem la xocolata juntament amb la llet i un rajolí d'essència de vainilla i la desfem al bany Maria fins que tingui una textura cremosa i la servim juntament amb les peres.



31 comentaris:

  1. La combinació de peres i xocolata és un clàssic sensacional. Unes postres senzilles però en canvi molt elegants i originals!

    ResponElimina
  2. Ànims amb les obres! Com tu dius, valdrà la pena. Aquestes peretes deuen ser una delícia, ben fàcils de fer, sí!

    ResponElimina
  3. Quina pinta més bona!! M'encanta aquesta recepta i la caiguda de la xocolata damunt la pera... mmmm!!!!
    petons

    ResponElimina
  4. Mmmm que ricas Judith! Me encanta la idea! Besotes!
    Glo de COCINAR CON AMIGOS

    ResponElimina
  5. Una de les meves postres preferides i a més es poden variar molt els sabors canviant d'espècies!
    No m'en parlis, tenir obres tot i vivint dins d'un pis és terrible... ja estic tremolant quan ens toqui dins de poc espero!!!
    Petonets i ànims per endreçar-ho tot!!!!
    Palmira

    ResponElimina
  6. Raramente como pêra in natura mas em sobremesa gosto muito
    Assim deve ficar uma delicia.
    Gostei muito
    bj

    ResponElimina
  7. Carai ara mateix miro les aixetes de casa... ánims Judith que com dius el resultat val la pena!
    Aquestes peres ben bones, amb el xoxolata per sobre no les he tastades i de ben segur que les faré!!!
    xxx

    ResponElimina
  8. Hola reina!!
    Doncs mira, aquestes postres son les que van possar al casament dels meus avis i tinc pendent de posar al blog. M'encanten!!

    T'han quedat divines de la muerte ;)

    Molts petonets

    ResponElimina
  9. Què en fas del suc? és tant bo, com les peres!!

    ResponElimina
  10. Osti, doncs quina p** això de la inundació! Ánims que no us n'adonareu i ja ho tindreu tot fantàstic de nou!
    Aquestes peres no et dic la pinta que fan, perquè ja ho saps, deuen estar boníssimes!
    I la foto, una passada de maca!

    Petons!

    ResponElimina
  11. Ánimo guapi, que cuando se en los resultados enseguida se olvida la obra.
    Esas peras lomharán más llevadero, se ven buenísimas.
    Besazos

    ResponElimina
  12. Ostres... i tant que són pesades les obres... però com dius, el resultat valdrà la pena i de qui poquet tot tornarà a la normalitat ;) I pel que fa a aquestes peres amb canyella i xocolata que has preparat doncs dir-te que m'han encantat! Que bones que han de ser!!! :P

    Petonets!

    ResponElimina
  13. Unes postres delicioses, senzilles i molt elegants!
    A veure si s'acaben aviat les obres!
    Petons

    ResponElimina
  14. Las inundaciones son un rollo...pero estas peras, son un vicio, ese toque de canela en el chocolate, me envicia!!

    Un abrazo enorme, bella.

    ResponElimina
  15. Aquestes peres ofegades en xocolata t'han quedat genials! Espero que solucionis aviat el tema inundacions domèstiques! Petons!

    ResponElimina
  16. No m'espantis que fa temps que he de canviar un flexo i no hi penso mai...
    Quina golafreria que m'agafa veient aquesta pera, que booooooooona!!!!!
    petonets

    ResponElimina
  17. El proper dissabte tinc a 19 persones a sopar a casa... 10 adults i 9 nens. Em sembla un postre ideal per els adults!! Anims amb les obres, com be dius valdrà la pena. Petons

    ResponElimina
  18. La combinació peres i xocolata ha de ser brutal .
    Petons

    ResponElimina
  19. Una barreja espectacular!!!! Quin postre més deliciós!!!
    Petonets

    ResponElimina
  20. Una recepta molt llaminera i energètica!! Ànims i paciència... Petonets!!

    ResponElimina
  21. Ànims amb les reformes i la pols... Aquestes postres, una delicia. La foto t'ha quedat molt bé :)
    Marta

    ResponElimina
  22. Una inundació?! Buahhhhh! Espero ja ho tingueu tot arreglat... Em puc imaginar el merder :(
    Quina pinta les peres... Una xulada la foto!
    Petunets
    Eva

    ResponElimina
  23. Uf! Odio les obres, reformes, avaries i tot aquest mon.... sort que despres em menjaria dues d'aquestes peres i m'oblidaria del desastre.... que bones deuen ser!!!!
    Un petonas i bon cap de setmana bonica!

    ResponElimina
  24. La pera i la xocolata, m'encanten. Un postre fantàstic.

    No sé si ja l'has vist, però el Magazine de primavera ja està publicat!! Et deixo l'enllaç per si el vols veure:
    http://issuu.com/recetasdemon/docs/recetas_de_mon_magazine_n__8_primav
    Petons!!

    ResponElimina
  25. Ai que abandonada et tinc i la de coses bones que m'estic perdent!:((
    Molts petonets.

    ResponElimina
  26. Unes postres molt bones!! l'altre dia em va passar a la cuina i quin tip de recollir aigua, sort que era un tub sortit...bé aixó van dir... Ànims!

    ResponElimina
  27. Esta combinacion es muy buena,ademas es un postre muy atractivo visualmente¡
    peto

    ResponElimina
  28. Esta combinacion no hay quien se resista, delicioso
    Bss

    ResponElimina
  29. Ánimo con las obras, verás como el resultado merece la pena.
    El postre espectacular, como la foto.

    ResponElimina
  30. Et dic el mateix que la Mònica Llàbiro: m'estic perdent coses. Una abraçada, que ens tenim!
    Nani

    ResponElimina