>

divendres, 18 d’octubre del 2013

Crema de cigrons amb anxoves

No sé si ja us he comentat en alguna ocasió que els cigrons i jo som una mica incompatibles, al Bolet som més de llenties! En realitat, de l'única manera que ens els mengem és fent Humus. Fa uns dies ens venia de gust fer-ne, però no teníem tots els ingredients a casa, així que vaig decidir que havíem d'improvisar. No us ha passat mai que teniu moltes ganes de menjar alguna cosa i no ho podeu fer? Doncs aquest cop vam improvisar i va valer molt la pena! El resultat és un fals humus amb un gust a anxova boníssim. 

És una recepta senzilla i ràpida de fer i és ideal pel cap de setmana, per l'aperitiu o per picar alguna cosa diferent. A més, si teniu nens a casa podeu aprofitar i que us ajudin a preparar-ho, el Boletet cada cop que veu que agafo el minipimer es torna boig i comença a dir "mama, jo vull prémer el botó!", i clar, a mi que m'encanta tenir un ajudant com l'Àitor ja us podeu imaginar com li traiem profit a aquest aparell! De fet, crec que és l'aparell de cuina que més utilitzem al Bolet.

Molt bon cap de setmana a tothom. Aprofiteu -si el temps ens deixa- per gaudir del cap de setmana i totes les activitats a l'aire lliure que es fan. Hi ha un munt de mercats i fires populars que valen molt la pena. 

Ah! Si teniu un Lluc al voltant aprofiteu per felicitar-lo, avui és sant Lluc, i nosaltres tenim la sort de conèixer el més guapo del món, així que moltíssimes felicitats bombó! El Toto -el teu amic fidel- i els titis et desitgem que siguis molt feliç avui, demà i sempre… T'estimem molt.


Ingredients:

250 g de cigrons cuits
1/2 gra d'all
Oli d'oliva
Sal
Pebre
1 iogurt grec
5 anxoves en conserva


Preparació:

En un bol posem els cigrons, un bon raig d'oli d'oliva, el gra d'all pelat, el iogurt, ho salpebrem i afegim les anxoves tallades a trossets. A continuació ho triturem tot, amb l'ajuda del minipímer, fins obtenir un puré molt fi. Ho deixem a la nevera durant 1 hora, com a mínim, abans de servir.



33 comentaris:

  1. Aquesta combimació ha d'estar boníssima entre humus i "anxovada", segur que a casa en encantarà. Tot i que nosaltres també som més de llenties...
    Ja m'imagino la polyanna i el boletet amb la minipimer anant per feina :o) Per menjar-los ells!!!
    Petonets i molt bon cap de setmana,
    palmira

    ResponElimina
  2. M'has fet agafar ganes d'aribar a casa i fer-lo! Bon cap de setmana,
    Nani

    ResponElimina
  3. Qué original!! Veig que la Moni i tu us poseu d'acord hasta amb els ingredients, jejejeje.
    Jo tampoc soc massa fant dels cigrons, però, com a tu, m'encanta l'hummus m'en podria menjar un bol sencer a cullerades.
    Lo de tenir mono d'algo i faltar-me ingredients m'ha passat tantes vegades.... i lo pitjor, anar al super a buscar-los i no trobar-los snifff fa tanta ràbia!! ajjajaja
    La crema te molt bona pinta, però no puc amb les anxoves, potser amb tonyina també està bona, ho probaré un dia d'aquests!!

    Petonets!!

    ResponElimina
  4. Hola guapa!!! Aixó es una maravella d'aperitiu!!! Molt bona si senyor!!! Petonets forts

    ResponElimina
  5. a mi m'encanten els cigrons, de totes les maneres

    ptns

    ResponElimina
  6. Uma receita interessante e com muito bom aspecto
    bom fim de semana
    bjs

    ResponElimina
  7. si que pasa cuando tienes ganas de comer algo te falla o te falta un ingrediente o dos, pero improvisando siempre quedan muy bien y ademas a veces gustan mas como esta crema con el toque del yogur griego y las anchoas,vicio total
    Bon cap de setmana
    Peto

    ResponElimina
  8. A tí no te gustarán los garbanzos, pero a mí me encantan, y tu hummus más.
    Besos

    ResponElimina
  9. Tot i que la pinta és fantàstica... a mi els cigrons tampoc m'agraden! vaja, no ho sé pas, perquè l'últim cop que vaig menjar-ne tenia 4 anys... però ja m'havien sentat malament moltes vegades i no els he volgut provar més. Ara, potser canviant-les per uns fesols també quedaria genial!

    ResponElimina
  10. Me encantan todas las versiones del hummus, no hay nada como improvisar :)
    Feliz fin de semana!!!

    ResponElimina
  11. Més fàcil impossible!!! m'ha encantat i ho provaré. Bon cap de setmana! petons

    ResponElimina
  12. Que bó que ha de ser .... et copiaré la recepta, segur. Bon cap de setmana.
    Petonsssssssss

    ResponElimina
  13. Doncs mira, a mi l'humus no em fa gracia, però aquesta recepta m'ha entusiasmat!! Molt bona creació!! La família Bolet sou genials :) Petonets!

    ResponElimina
  14. Té una pinta espatarrant! Una bona idea per variar la recepta d'hummus, si senyora!
    Marta

    ResponElimina
  15. UNa improvisació deliciosa! Els cigrons i l'anxova combinen super bé.

    ResponElimina
  16. És ben veritat, què qui no es conforma, és perquè no vol. Una improvisació de primera, Judith!!! I bon cap de setmana.

    ResponElimina
  17. Una combinació ben original!! A casa també agrada molt l'hummus però és veritat que a vegades passen aquestes coses, però sovint les coses improvisades són de les millors!

    ResponElimina
  18. A mi me encantan los garbanzos pero mi pariente es alérgico... así es que aprovecho cuando no está para prepararlos de mil maneras y disfrutar de su sabor y su textura. esta cremita tiene una pinta riquísima, me la apunto. Un besote guapa y feliz domingo.

    www.cocinaamiga.com

    ResponElimina
  19. Qué rica! Me encantan los garbanzos! Un beso

    ResponElimina
  20. Oh! la gana fa despertar les idees! m´encanta l´hummus i les anxoves així que cap problema.Què original1

    ResponElimina
  21. A mi tambe em donen aquests "arrechuchos" i sigui com sigui ho faig. I d'aquestes improvisatcions surten plats deliciosos com aquest que ens portes!. Te molt bona pinta. Petons!

    ResponElimina
  22. M'has fet venir ganes de preparar-la!!!! Els cigrons m'encanten i les anxoves em "xiflen", així que.....ja tinc feina!!!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  23. Esto es un vicio, yo adoro los garbanzos y las anchoas...aunque no sé si tengo, que me las devoro :/, anotada queda!!

    Un beso enorme Neni.

    ResponElimina
  24. Això ha de ser molt bo, Judith! Gràcies!

    ResponElimina
  25. Ai, ai, ai, ara entenc per que em vas dir si ho havia llegit? Ell també està encantat amb la familia bolet!;)
    Hauré de venir a casa vostre a menjar anxoves...
    Petonets.

    ResponElimina
  26. Porto tres setmanes fent diferents humus, no saps el que m´agraden!!!! aquest amb aquest potet m´ha encantat! Petonets

    ResponElimina
  27. És tot un encert afegir les anxoves a aqust hummus. Boníssim. Petons!

    Ana

    ResponElimina
  28. Una combinació molt encertada (crec). L'haurem de tastar.
    Petons

    ResponElimina
  29. Doncs una manera ben original de menjar-los!!!
    Petonets bonica

    ResponElimina
  30. Ha de ser molt bona aquesta crema, amb l'afegit de les anxoves!
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  31. Una receta estupenda, preciosa.
    Muack

    ResponElimina