>

diumenge, 15 d’abril del 2012

Maquis d'arròs amb albergínia i mel i matò

Aquest cop, els nois de La recepta del 15 ens han proposat cuinar amb arrós. Un cop més m'he esperat fins a l'últim moment per decidir quina seria la meva aportació, i és que cada mes hi ha moltes propostes bones i originals i no puc presentar qualsevol cosa.

Al Bolet som fans de l'arròs. La paella, el rissotto, l'arròs caldós, a la cubana o el que vulgueu. Però us haig de confessar que tinc dues excepcions: l'arrós negre o a la bruta. No m'agrada gens el que es cuina amb tinta de calamar i mira que hi ha llocs on el fan ben bo, o això diu l'Yves.

Crec que aquestes alçades, els que em seguiu des de fa un temps, sabeu que m'agrada molt la cuina japonesa, i sobretot els maquis. Doncs bé, aquest cop la meva aportació es una fusió de cuina catalana i japonesa. Pot semblar una barreja estranya, però us aviso que aquests maquis amb les Oblees d'arròs, l'albergínia i el mel i mató són deliciosos! Us animeu a tastar-los? Us aviso que un cop en tasteu un, no parareu. 

Espero que gaudiu molt del que queda de cap de setmana. Nosaltres avui tenim un dia molt complert, fins i tot crec que 24h seran poques per arribar-ho a fer tot! Us espero la setmana que ve amb noves receptes.


Ingredients per a 8 uts.: 

1 albergínia
100 g de mató
Oli d'oliva
Sal
Mel de taronger
50 g de nous
2 Oblees d'arròs


Preparació:

Netegem l'albergínia, la tallem a tiretes i la fem a la graella, amb un raig d'oli i un polsim de sal. Mentrestant, hidratem les Oblees d'arròs uns quants segons en un bol amb aigua. Les traiem, les eixuguem, amb compte, amb un drap de fil i les estenem per farcir. Posem una capa d'albergínia, una mica de mató, unes nous esmicolades i mel. Ho emboliquem i fem un rotllet. Amb l'ajuda d'un ganivet ben esmolat, fem talls d'un cm i mig -més o menys-, ho emplatem i, si volem, afegim una mica més de mel.



61 comentaris:

  1. Visca aquesta barreja!!! jo fan de les dues cuines...japocatalana!!!ja ja!! ja estás fent mes bonica, preciosa de casa teva!!! petons

    ResponElimina
  2. Ohhhh quina fusió més bona!!! doncs m'agradaria molt tastar-los eh?? on compres les oblees d'arròs?? Petonets guapa i espero que estigui anant molt bé el cap de setmana! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. l'he comprat a un supermercat oriental que està al costat del mercat de Sant Antoni, però el pots trobar fàcilment a quelsevol supermercat amb productes orientals.

      Elimina
  3. Toma proposta!!! quina bona pinta! i com sempre molt molt original!!pel picnic aniria molt bé! jijij!
    ptonetssss bonicaaaa!

    ResponElimina
  4. Què puc dir-te carinyet? OOOOOOLE TU!! Això té pinta d'estar més que tremendo!! Nyam, nyam! M'encanta! Ara que estic descobrint la cuina japonesa m'hi apunta sense dubtar-ho!
    Moltes gràcies per participar guapa!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  5. Una foto xulíssima... I una recepta molt bona!

    ResponElimina
  6. Què original!!m' encanta. No soc massa fan de la cuina japonesa però de la teva fusion-proposta m' agrada tot, tot, tot. Petonets!!

    ResponElimina
  7. Tant queixar-te i tu perquè no n'has portat????? Només ens faltava menjar, ja,ja,ja.
    Jo també penso com l'Ingrid!;)
    Molts petonets i ànims per demà!

    ResponElimina
  8. Ufffff Judith menuda aportación, se me esta haciendo la boca agua, que pena no poder conseguir por aquí el mató con lo que me gusta, besos y que envidia de receta, riquísima..............

    ResponElimina
  9. Em sembla genial Judith! també sóc fan de la cuina japonesa i la fusió, així que no puc menys que felicitar-te noia, m'has deixat amb la boca oberta.

    ResponElimina
  10. Aquests maquis tenen una pinta increïble. M'agraden tots els farcits, així que aquest segur que m'encantarà. Són xulíssims!

    Moltíssimes gràcies per participar!
    Petonets!

    ResponElimina
  11. Que original y elegante....y ademas sabroso!!....me encanto guapa!!.......Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  12. Wow, m'encanta la teva proposta, a mi que com tu, m'agrada tan la cuina japonesa, has fet la teva barreja molt del meu gust.
    Un petonet :)

    ResponElimina
  13. Quina recepta més original! EL mató i l'albergínia combinen super bé i el toc dolç de la mel deu quedar sensacinoal... boníssima!

    ResponElimina
  14. Que receta más original, con ese regustillo a miel, tienes que quedarte con las ganas de más. Espero que te de tiempo a hacer todo lo que queréis. Besos

    ResponElimina
  15. alaaaa quins makis més originals!!1 i quin contrast dolç-salat!! magnifica proposta! petons

    ResponElimina
  16. M'encanta, m'encanta, m'encata!!!!!! I la foto és guapíssima!! Petonets i a gaudir del diumenge!

    ResponElimina
  17. Quina fusio de cultures!!! Un resultat magnific!!!
    I ara, a fer un bon esmorzar per arribar a tot!! ^__^
    Un petonas
    Sònia

    ResponElimina
  18. A mi l'arròs negre si que m'agrada però el de la bruta no.... tu com sempre, destacant eh?? Doncs m'agraden molt aquests makis teus :-)

    ResponElimina
  19. Una bona fusió. Segur que el resultat es bonissim!! A veure si el dona per fer tot el que tens previst. Bon diumenge !!!
    Petons

    ResponElimina
  20. Ets una crack, sempre amb propostes tan innnovadores i sorprenents noia. Uns makis deliciosos, l'albergínia és tan agraida que el mató amb la mel ha de quedar "aastupendu".
    Petons!

    ResponElimina
  21. Molt bona la combinacio mato-alberginia i el format maqui molt original. Tenen una pinta... segur que no et menjes 4 (o 5 o 6...) sense adonar-te'n!! Petons

    ResponElimina
  22. Que original!!! M'ha encantat!! Aquesta me l'apunto que te que estar tant bona... Petons

    ResponElimina
  23. Vaya mezcla!! Me encanta. Tendré que probarlo.
    Bessos

    ResponElimina
  24. Uhau...que original!!!! i que bonic!!!! l'alberginia es una de les meves debilitats, els makis tambè ..... així que aixó s'ha de probar!

    ResponElimina
  25. Una aportación estupenda Ju, tu fusión de cocina catalana y japonesa ha quedado de vicio, me encanta la idea!!!
    Un besote!

    ResponElimina
  26. Makis, makis!! jo també en sóc fan! :) una recepta super original amb un contrast de sabors espectacular! les oblees d'arròs les vaig descobrir fa poc i ja n'hem tret molt de rendiment!

    Petons guapa!

    ResponElimina
  27. Meravellada he quedat amb la teva proposta!!! Me sembla molt original!!! També som fan de la cuina japonesa, i encara que només n'hagi cuinat una vegada, m'apunt la recepta per intentar-la!!!!

    ResponElimina
  28. Pero que combinación tan maravillosa!!! pero Juju ¿como te va a dar tiempo a hacer cosas en tan solo 24H? si ya solo con pensar con que rellenar los makis... jajaja A tus pies me tienes hoy :)
    Feliz domingo!!!

    ResponElimina
  29. La presentació espectacular!!! M'encanta la cuina japonesa i la de fusió també, la combinació mel i mató obleas d'arròs segur que ha d'estar molt bona, el que no m'acaba de "quadrar" massa és l'albergínia, no se, em costa d'imaginar el conjunt de sabors barrejats.
    Això sí, molt però que molt original!!!


    Petonets d'una que tampoc pot amb la tinta de calamar....jajajaj

    ResponElimina
  30. Qué original!!!! M'agrada molt aquests makis, tan diferents i tan bons que han d'estar.

    Petonets

    ResponElimina
  31. hola Juju, boa criação, a mistura e a apresentação estão estupendas, gostei muito.
    Um beijinho querida.

    ResponElimina
  32. Judith, molt bona proposta sí senyora!
    Nani

    ResponElimina
  33. Quina recepta més original!!! una combinació d´ingredients que segur explota a la boca meravellosament... m´encanta. Petons,

    ResponElimina
  34. UMA RECEITA ORIGINAL E COM UMA APRESENTAÇÃO FANTÁSTICA...AMEI.
    BOM DOMINGO
    BJS

    ResponElimina
  35. Genial i ben original!
    Feliç dia, guapus!

    ResponElimina
  36. aquest maqui si que m'el menjava! oohh!
    petonets

    ResponElimina
  37. olé! Increíbles aquests makis, Judith. Quina artista estàs feta! Petons

    ResponElimina
  38. Nena que t'has oblidat de possar l'arrós entre els ingredients...Una recepta molt original.

    Un petonet

    ResponElimina
  39. Saps que no he provat encara la cuina japonesa? Ja sé que vaig tard, però em costa, però aquests maquis pinten molt bé. A veure si ens animem a provar-la

    ResponElimina
  40. I tant que m´animo a tastar-los! Com m´aniriem de bé per dinar,dino a les 16 hores, cada dia...M´ho apunto.

    ResponElimina
  41. Ostreees! Q fort! Ens hem "quasi" llegit la ment! :) He fet una recepta semblant, pero crec que em quedo amb la teva presentació de totes-totes! Molt bona idea les oblees d'arròs! :)
    Petons!

    ResponElimina
  42. Pero qué cosa más original! Me ha encantado. Tengo que probarlo. Gracias por la receta.

    ResponElimina
  43. Olé, olé la jujufusion japocatalana!! M'ha encantat!! Una recepta fàcil, original i segur que boníssima.
    No he menjat mai oblees d'arròs però ho tenc apuntat juntament amb el wonton. Quan en vegi m'hi tiraré de cap!!
    Petons!

    ResponElimina
  44. Bufff!!quina combinació més original!! i com sempre, la presentació impecable!
    Estàs feta una artista dels fogons!!
    Petons!!

    ResponElimina
  45. Muy original, Judith, tienes una creatividad a prueba de bomba, me encanta tu propuesta, te felicito.

    un besazo y buena semana

    ResponElimina
  46. Wua...maquis a la catalana... prenc nota.

    Un petonet i bona setmana

    ResponElimina
  47. como dice la chez Silvia una cocina japocatalana made in Judith divina,me encanta como lo has preparado
    peto

    ResponElimina
  48. Molt originals!!!! la combinació d'ingredients és boníssima, no pot fallar. Visca la fusió catalanojaponesa!!! Quan quedem per fer un bento?
    Espero que gaudissiu del dia intens que tenieu!
    petonets

    ResponElimina
  49. ets una crack!! que original!! i amb oblees d'arrós?? no havia sentit mai a parlar, on es compra?? ja saps que per a mi la cuina japo també és la meva perdició i aquests makis fusionat no me'ls perdria per res... no m'han sobrat??

    petunikus

    ResponElimina
  50. Sorprendente tu aportación, como siempre. No solamente fusionas la cocina japonesa con la catalana. Tu fusionas todo y por eso tus recetas rebosan creatividad. No es que me guste, sino lo siguiente. Enhorabuena. He ido a publicar hoy mi receta y he visto que ya habían hecho el índice general. Tendré que esperar al próximo mes.

    ResponElimina
  51. Pues desde luego que te has lucido con una receta de lo más original, Judith. Con lo que me gusta la berenjena!!!!
    Y también el arroz negro ;-) Tardé bastante tiempo en probarlo, pues no me causaba muy buena impresión, pero una vez catado, me encantó!!!!!
    Un besito guapa! Espero que Yves tenga mucho éxito con su libro ;-)

    ResponElimina
  52. Molt original!!! M'encanta la teva proposta però hi canvio una coseta, l'alberginia per carbassó, si no et fa res...
    Ptns

    ResponElimina
  53. si que es fusió si!!! i tenen una pinta fantástica! pot ser m'atreveixo i tot a preparar-los!!!!!!

    salutacions, anja.

    ResponElimina
  54. IMPRESIONANTE!!! Me dejas sin palabras.... Seguro que estaba delicioso.
    besos!!!

    ResponElimina
  55. senzillament...espectacular!!!!

    petonets!

    ResponElimina
  56. Judith, sencillament és la recepta! Quina passada, m'encanta, per la originalitat i per la barretja de sabora, no m'ho puc imaginar, he de provar-la !

    Petons

    ResponElimina
  57. tiene una pinta deliciosa. Que rico. Bss

    ResponElimina