>

dimarts, 6 de març del 2012

Mousse de mojito amb tàrtar de salmó

Aquest cap de setmana vam fer un dinar al Bolet per celebrar el “sant” de l’Àitor. Havíem convocat al iaio, a la família Llàbiro i els avis, encara que aquests últims van ser baixa d’última hora per culpa d’un virus. L’Yves sempre em diu que, quan fem un sopar o dinar a casa, sempre m’estresso. Però jo no  estic d’acord, el que passa és que m’encanta cuinar i no fer uns simples macarrons -encara que aquest cop els mes petitons han tingut una safata ben grossa!-, i més des de què tinc el bloc.

Ja portava dies donant voltes al menú i no m’acabava de decidir. No sé si us passa a vosaltres, però jo sóc incapaç d’organitzar un menú i seguir-lo al peu de  la lletra. De fet, quan tinc un dinar acostumo a anar a comprar i decidir sobre la marxa. Aquest cop havia pensat en fer una quiche, perquè és un plat que agrada a tothom, és pràctic i es pot fer el dia abans. Vaig comprar un pot de llet Ideal i va ser llavors quan em vaig il·luminar! Hi havia una recepta molt i molt senzilla de mousse de llimona i vaig pensar que podia aprofitar-la per fer alguna cosa un xic més sofisticada. Ràpidament vaig recordar que feia temps que no explotava els cocktails, així que aquest cop em vaig decantar pel mojito. El resultat va ser un plat deliciós i molt fresquet que, segons em van dir, va agradar a tothom! Espero que us animeu a fer-lo, us asseguro que els vostres convidats quedaran encantats, els meus, com a mínim així m'ho van dir! A més, ara que ja comença el bon temps, és un plat molt lleuger i que anirà molt bé.


Ingredients:

1 pot de llet evaporada Ideal
2 llimes
100 g de sucre
50 ml de rom
150 g de suprema de salmó fresc
1 llimona
Pebre
Sal
Oli d’oliva
Menta fresca


Preparació:

Posem a un recipient alt la llet evaporada -que prèviament haurem deixat a la nevera durant un mínim d’una hora- i, amb l’ajuda d’unes barnilles elèctriques batrem fins que comenci a obtenir la textura del merengue. A continuació, sense deixar de batre, afegim el suc de les llimes, el rom, unes quantes fulles de menta tallades a trossets petits i la pell ratllada d’una llima. Seguim baten i afegim, a poc a poc, el sucre. Un cop estigui tot incorporat ho disposem als recipients on ho vulguem servir i ho deixem refredar un parell d’hores. Mentrestant, podem preparar el tàrtar de salmó. Agafem la suprema, fem filets de forma transversal per obtenir uns petits daus d’uns 5 mm, a continuació el salpebrem, afegim el suc d’una llimona, un rajolí d’oli d’oliva i, finalment, el reservem. Per a la presentació agafem els vasets de mousse de mojito, disposem una mica de tàrtar de salmó i rectifiquem, si és necessari, de sal i pebre. Ratllem una mica de llimona i posem unes fulles de menta fresca.



71 comentaris:

  1. Judith!! Quina idea més elegant...! El salmó m'encanta, o sigui que aquesta recepta me l'emporto per quan tingui convidats, que a mi també em passa el mateix i sóc incapaç de seguir al peu de la lletra el que tenia previst de bon principi.. deu ser que ens emocionem massa cuinant... he he. Petonet!

    ResponElimina
  2. El més difícil quan tens convidats és decidir el menú, oi?
    M'encanta aquesta recepta, la trobo original, lleugera i molt refrescant. Me l'apunto per un dia de convidats de quedar bé ;)

    ResponElimina
  3. Ole tú!! quina combinació més original i fresqueta! m'ha fet molta gràcia la teva explicació perquè la meva parella també diu que quan tinc convidats a casa m'estresso....aquests homes que no entenen re!!! ejejjee
    muas

    ResponElimina
  4. A mi també em costa decidir-me, no ho sabies, oi?:)
    Estava tot boníssim! La presentació et va quedar xulíssima. Ole els teus experiments!
    Molts petonets.

    ResponElimina
  5. ostres Judith quin aperitiu més i més bo, segur que estaba delicios.
    molts petons!!

    ResponElimina
  6. Veig que t'agrada el mojito més que a mi, que ja es dir...

    Puc copiarlo tal cual... vaaaa digues que siiii

    Petonets

    ResponElimina
  7. Ummmm quina conbinació més bona!!!! Jo també sóc una boja dels mojitos i els tartars m'encanten així que aquesta també me l'emporto. Petonets

    ResponElimina
  8. mousse de mojito? aixo només ho podies posar tu! :-)

    ResponElimina
  9. Dons jo si que procuro confeccionar un menú,quan tinc convidats, i seguir-lo al peu de la lletra, que si no es un desmadre...
    El mojito amb salmó deu ser una passada. Jo tinc fet una mousse de mojito...i ens encanta!
    petonets.

    ResponElimina
  10. ACHEI ESSA SUGESTÃO BEM ORIGINAL,APRESENTAÇÃO LINDA.
    BJS

    ResponElimina
  11. Ets genial, mousse de mojito??? tenen rao només ho podies preparar tu.

    El pitjor de tenir gent a casa es q lis fas, li agradara, no li agaradara... pero vaja estic segurisima q amb aixo vas triunfar.

    Un petonet bonica

    ResponElimina
  12. Qué plato tan ligero y exquisito... esto es comer bien y lo demás son tonterías!!

    ResponElimina
  13. Quan he vist mousse de mojito....mmmm que bo...i amb al salmó...això ha d'estar molt bo...una gran idea,petonets

    ResponElimina
  14. Que bien os cuidáis, si señora.

    Besos.

    ResponElimina
  15. ole,ole mojito? muy bien la inspitración y el resultado fantastico.
    si lo que mas cuesta es decidir el menu cuando hay invitados.
    peto

    ResponElimina
  16. Nena.... al final pensaré que ets una mica borraxina eh?? jajajja entre mojito, caipirinha, etc etc.... no sé jo eh?? jajajajja Però et dono tota la raó!!! Això amb el salmó ha d'estar "cojonuo!" jajajja

    Petons bonica

    ResponElimina
  17. A mi també m'encanta fer plats diferents quan vé gent a menjar a casa! aquesta mousse me l'punto se'ns falta, de mojito, el meu coctel predilecte!!! ha de ser un vici!! petons

    ResponElimina
  18. El tàrtar de salmó és un dels meus plats preferits, és que m'encanta!!! I sobre aquesta mousse de mojito deuria estar més que deliciós, segur que als eus convidats els va agradar molt!!

    Petonets

    ResponElimina
  19. Me encanta saber que no soy la única con una cabecita loca, yo tambien empiezo con una idea y siempre acabo con otra, solo hay que dejarse llevar jajaja aunque nuestras cocinas sean tan diferentes me encanta ver como coincidimos en la manera de llegar a ella :)
    Seguro que es una delicia comer en tu casa y una sorpresa asegurada ¡Muak!

    ResponElimina
  20. Tens unes idees tant innovadores.... M'encanta!! Una mescla sorprenent! Petons

    ResponElimina
  21. Veig que no sóc jo sola que al final decideix sobre la marxa. M'agrada la proposta

    ResponElimina
  22. Una idea muy original. El salmón me gusta mucho pero el mojito todavía más así que... esta cae seguro, je, je. Saludos.

    ResponElimina
  23. una combinació sorprenent, i segur que deliciosa!

    ResponElimina
  24. mmm quina delícia més original!! M'encanta la textura amb que t'ha quedat, te molt bona pinta i la combinació salmó llima ha de quedar molt molt bona.
    Saps que a mi també em passa el mateix quan em tocar fer sopars? jajaja, no puc fer uns simples macarrons, i no m'agrada gens repetir receptes xD.

    Molts petonets!!

    ResponElimina
  25. Esta receta sólo podía ser tuya, es GENIAL!

    ResponElimina
  26. Estupenda no, estupendísima. Como no van a quedar encantados los invitados con algo tan suculento!!! Yo me apunto al plato de macarrones de los niños y después al vasito :D
    Besos guapa mía

    ResponElimina
  27. Ets l'òstia, algú ho havia de dir! jejeje ;)
    M'encanta, és juju total!

    Per cert, veus que he creat escola amb l'OLE TU, no? jajajaja

    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  28. Com no de mojito jejeje.... Perquè no m'estranya?? jejeje...
    Com sempre, molt original guapa...
    Petonets

    ResponElimina
  29. Només tu tens la capacitat de passar d'una quiche a preparar aquest gotet tan espectacular i gourmet en un tres i no res. M'enduc la recepta per sorprendre a proper convidats, però abans l'haurem de provar a casa, jejeje quines ganes!
    Petons artista!

    ResponElimina
  30. Una recepta molt original !!! .... El canvi de la quiche per el mojito espectacular !!!
    Petons

    ResponElimina
  31. Judith, me parto con tus recetas. Me encantaaaaaaaaaaaaan. Sobre todo cuando llevas te pones a hacer cokteles a la cocina normal. En esta ocasión te doy un 10 por la receta. Super original. Tiene una pinta estupenda. Esta cae seguro.

    ResponElimina
  32. Doncs jo si que m'hi poso de nervi, i sempre pateixo si n'hi haurà prou, si els hi agradrarà,... Recordo que fa dos anys, per cap d'any, a mitja tarda vaig anar al super perquè se m'havia ocurregut fer unes postres, i un cop allí vaig comprar també per a unes altres postres. O sigui que en un tres i no res ja em vaig veure fent turrons, tiramisú i no ser quants coses més totalment improvitzades, fora del menú inicial. I així acabo, totalment rendida al final de les festes.
    Aquest mousse sembla molt bo, té bona pinta! Noia, ningú no ho diria però, us agraden els mojitos, caipirinyes,...
    Una abraçada, bonica!

    ResponElimina
  33. Que mousse tan original, ya lo creo que haya gustado...se ve muy buena!!
    Besos

    ResponElimina
  34. M'encantaaaaaaaa!!! i estic flipant amb la metamorfosi de la llet evaporada! Jo també canvio el menú 25 vegades el dia abans!!
    petonets

    ResponElimina
  35. Un platet de luxe, tu sempre que pots, fiques el mojito o la caipirinha eh???

    Un petonet

    ResponElimina
  36. Me.encanta esta opción con mojito!!! Muy original!!!

    ResponElimina
  37. M'encantaria provar-lo!!! em torna boja el salmó, però el mojito... no massa! per la pinta que té però, el demanaria segur!! ;)

    ResponElimina
  38. !!!Que delicioso y orijinal!!!Mellevo tu receta. Besos

    ResponElimina
  39. Nena segur que vas quedar com una reina, m´ha encantat i la presentació de luxe...petonets!!

    ResponElimina
  40. Oooooh que delicia seguro que tus invitados estaran deseando les invites de nuevo,me encanta la receta es muy original me gusta muxo el salmon y con esa mousse de mohito tiene que ser el no va mas ,con tu permiso me llevo la receta.
    Bicos mil wapa.

    ResponElimina
  41. Judith ets un cas!! t'hauran de donar un premi per les versions de còctels que has arribat a fer! A mi el mojito no m'agrada gaire, però de totes maneres m'agrada tastar-ho tot i aquesta mousse amb el salmó fa una pinta boníssima! Petonets guapíssima!

    ResponElimina
  42. Que chulada de vasito, una presentación fantástica, ideal para una celebración.

    Me pasa como a ti, cuando organizo una comida o cena con invitados entro en ebullición, imagino, planeo, organizo mentalmente durante varios dias, al final, durante el trayecto desecho ideas, tomo otras.. jajjaja, pero me lo paso bárbaro

    un besazo, linda

    ResponElimina
  43. Jo Judith!!! que rico y original, es una pasada me has encandilado,como siempre.
    Besinos guapa

    ResponElimina
  44. Ooooooooh!! Super original!! Tan el mojito com el salmó m'encanten, i es cert que els dos gustos han de quedar perfectes al mateix plat... Petons!

    ResponElimina
  45. Que idea más original tuviste Judith!! Tiene muy buena pinta.
    Un beso!!

    ResponElimina
  46. Judith, no pares de sorprendrem amb les teves propostes i m'encanta la teva facilitat per improvisar. Enhorabona per aquesta mousse i per tots els altres plats que he estat tafanejant, ja que feia dies que no tenia temps per passejar pels blogs amics.

    ResponElimina
  47. Una combinación alucinante. Me encanta cómo lo has combinado. Una maravilla.

    ResponElimina
  48. Mi niña!!!! no creas que me he olvidado de ti, eh?? pero estos días la tecnología no me acompañaba y solo a ratitos podía conectarme.
    veo hoy una receta muy original, una combinación que me pareció extraña cuando lei el título pero que a medida que seguí la receta me dejó conquistada, debe ser toda una variedad de sabores.
    Mil besotes fuertes
    Esther

    ResponElimina
  49. Ai Judith, jo sóc INCAPAÇ d'improvisar com tu... I m'hauria deixat perdre aquesta mousse!!! Té una pinta im-presionante, de veritat (tant el salmó com el mojito m'encanten), i m'apunto la recepta ara mateix! jeje Ja veuràn, ja, els meus propers convidats...


    Un petonet guapa!! :D

    ResponElimina
  50. Hola preciosa!!!! i aquesta delícia!!!! ja no en queda no? jo vull, i crec que no és pot congelar. ja ja!!! jo tinc que tenir tot control.lat i no improvitzar això si que m´estressa molt!!! però també em passa que de vegades no se que fer...ja m´ho diuen les amigues si tu no saps que fer!!!! pensa en nosltres!!!!ja ja:) petonas

    ResponElimina
  51. Que originalidad de plato Judith ¡sabores a raudal!.Una pinta fantástica.
    Bsos

    ResponElimina
  52. Jo és que al.lucino amb la quantitas de receptes diverses que fas de mojito! jajajja , m'encanta! aquest mousse té un aspecte deliciós
    Un ptonas guapa :)

    ResponElimina
  53. Que original, me la llevo pq. seguro que triunfa. Bss guapetona.

    ResponElimina
  54. Con esta maravilla, la próxima vez que celebres algo me presento en tu casa a comer.
    Delicioso.
    Besos, guapa

    ResponElimina
  55. Bueno, pero qué cosa más apetecible y original!!!! Me ha encantado, chica!!!! Con esto es difícil no triunfar!
    Un beso grande.

    ResponElimina
  56. ¡¡¡que pinta!!! ¿y por qué no me invitaste a mí? te juro que me tomaba un avión y estaba puntual en tu casa, jeje

    ResponElimina
  57. Ohhhhh t'ha quedat espectacular!!!!!i tens raó, una cosa és organitzar-se un menú al cap, i una altre és anar al super i començar a inspirar-se! és taaaaan divertit!!!
    Molts petonets guapa!!

    ResponElimina
  58. A mí lo que me pasa es que más o menos organizo todo , pero en el camino se me ocurre que va a ser poco y empiezo a agregar cosas , entonces tengo que salir otra vez a comprar y a correr. Pero no lo puedo evitar, siempre me pasa lo mismo. Y después sobra un montón!
    Esta mousse me parece de lo más original, es todo un plato de lujo!
    Cariños

    ResponElimina
  59. Me encanta la sofisticacion de esta receta. Un beso

    ResponElimina
  60. Ja probaré aquesta nova versió Tartara de salmó, jo fins al moment el feia com el de tonyina, jejejej. Sempre agafo noves idees d'aqui.

    Petonets

    ResponElimina
  61. Como me lo perdi?....algo pasa guapa que mi blogger no se esta actuyalizando.....pero de que me llevo el vasito me lo llevo.....y si se acabo.....pues deberas hacer mas que esta delicioso!!........Abrazotes, Marcela

    ResponElimina
  62. Juju,
    Que pinta fantastica se ya quedado la mousse... me encanta este tipo de platos te quedo riquissima : )

    Besitos y un bueno fin de semana guapita lindaaaaa

    ResponElimina
  63. uiiiiiiiiiiii nenaaaa!!! Això va directe a pendents a dalt de tot!!! el trobo un aperitiu simplement genial!!!!
    Petunets,
    Eva.

    ResponElimina
  64. Cuando tengo en perspectiva una comida o una cena empiezo a pensar en posibles menús (aperitivos, platos y postres) días antes y cambio de opciones veinte veces hasta llegar a la idea final, a veces cambio de idea la víspera incluso...
    Tus convidadeos deben estar encantados con tus celebraciones..., tremendo menú! Muy fino y original! Me encantan las dos propuestas! (aunque en casa son un poquito "sota, caballo y rey" ja, ja)
    Ambas presentaciones preciosas!
    Besotes

    ResponElimina
  65. ole tu arte para la improvisación!!!

    Qué pasada de combinación, de presentación y de texturas!!

    besote maja

    ResponElimina
  66. Que aixequi la mà la que no s'estressa preparant menjar quan té convidats!!!! Jo estressar és dir poc...Jajajaja!!
    Una combinació molt, molt original amb el segell Made in Juju.
    M'encanta la foto tan blanqueta.
    He decidit que al pròxim dinar m'autoconvidaré (i no és una amenaça)
    Petons!

    ResponElimina
  67. Aquesta mousse de mojito és impressionant...me l'apunto! És que no soc de peix cru, per acompanyar aquesta mousse el que calgui, ha, ha!! Una abraçada!

    ResponElimina
  68. Una pregunta.... el pot de llet ideal, de quina mida??

    ResponElimina