>

dijous, 28 d’octubre del 2010

Muffins de Nutella i poma

A la blogosfera gastronòmica cada dia apareixen noves receptes de Muffins o magdalenes, com nosaltres les anomenem. La veritat és que hi ha tantes versions que no saps pas quina triar. A casa,  ens agraden molt els dolços i, tot i que per esmorzar normalment prenem un bol de llet amb cereals, de tant en tant no està malament esmorzar una d'aquestes petites temptacions. Són bons sols o acompanyats, de melmelada, iogurt, xocolata, i una infinita llista d'opcions que no acabaríem mai d'exposar.  Ara, com ve el fred, és una bona opció per fer un berenar amb els amics en un dia de pluja, i si no és per això, ja trobarem alguna altra excusa per poder-los degustar.


Ingredients:

1 Iogurt natural
3 Mides* de farina
2 Mides* de sucre
1/2 Mida* d'oli d'avellana
1 Sobre llevat Royal
3 Ous
1 poma
Nutella
Anís

* Les mides es fan amb l'envàs buit del iogurt.

 
Preparació:

Escalfarem el forn prèviament a 180º. Posarem els ous, la farina, el sucre, l'anís, el llevat i l'oli en un bol i els barrejarem fins que ens quedi sense cap tipus de grumoll. Seguidament tallarem la poma a daus petits i ho afegirem a la barreja anterior, juntament amb un bon rajolí d'anís. Ho deixarem reposar uns minuts i ho posarem en motllos individuals. Els omplirem fins la 1/2 i afegirem una cullerada de postres de Nutella, aleshores acabarem d'afegir amb la massa restant fins a 3/4. Per finalitzar els empolvorarem amb una mica de sucre. Quan els tinguem preparats els posarem al forn durant 25-30 minuts.




15 comentaris:

  1. Doncs jo m'apunto a la llista per si me'n dones!!!!!!!!!

    ResponElimina
  2. Nena!!!!
    Jo vull tastar unnn, enviem un via Yves aquesta tarda jejejeje

    ResponElimina
  3. intentaré fer-los aquest cap de setmana!!! encara que si vols donarme'n jo encantada!!! nyamyyyy

    ResponElimina
  4. Moni: tu sempre estàs a la llista!
    VF: arribes tard!
    Montse: ja veuràs que fàcils son
    Luisa: gracias
    Yves: gràcies!!!!

    ResponElimina
  5. Juju!avui els hem fet i han quedat boníssims!muacs!

    ResponElimina
  6. oh, m'agrada molt, Judith. A més t'hi estalvies les mantegues i nates, que sempre fan els muffins poc sans... això de l'oli d'avellana m'ha captivat! És fàcil de trobar? Petonet

    ResponElimina
    Respostes
    1. Marina, abans hi havia una botiga a Barcelona que el tenien, però va tancar. Ara no se on es pot comprar, però investigaré.

      Elimina
  7. On compreu l'oli d'avellanes????????? perque tenen una pinta riquisimaaa, i una altre pregunta, puc fer servir paperets de magdalenes no?? no els fico dintre del motlle d'alumini perque els muffins quedem mes oberts no????

    ResponElimina
    Respostes
    1. El comprava a Bob Fass, però va tancar. Clar que pots fer servir cpaçules de paper, de fet jo sempre en poso. Vols un consell perquè et quedin fantàstiques? Fes-les en flameres d'al·lumini. Poses una capçula de paper a dins, l'omples del tot i les poses al forn 25 minuts, ja veuràs que bé et queden! ;P

      Elimina
  8. ok, perfecte! Sense pressa, només perquè em feia gràcia provar-lo... els de fruits secs acostumen a ser molt aromàtics.

    ResponElimina
  9. Moltes gracies judith, vaig a preguntar lo del oli a l'herboristeria a veure si tinc sort, i et posare les fotos perquè aquests seran els meus primers muffins jijijij, ja t'explicare.

    ResponElimina
  10. No he trobat l'oli d'avellanes, que poso per sustituir-lo???? les vull fer avui

    ResponElimina
    Respostes
    1. oli d'oliva o de gira-sol, aquest últim es més insípid i no marca tant el gust com el d'oliva, encara que jo sempre prefereixo el d'oliva! jijiji. A veure si et queden bé! qualsevol cosa m'ho dius. petonets reina

      Elimina