>

divendres, 29 d’octubre del 2010

Carabassons farcits

Cada cop més ens estem conscienciant que hem de portar una dieta equilibrada, hem de menjar de tot; fibra, carbohidrats, minerals, grasses i proteïnes. Ara, com que tenim molta més informació, és fàcil poder llegir sobre què s'entén per una bona dieta. Una de les claus és menjar sa i bé. A vegades la vida ens dóna lliçons que seria millor no haver rebut. Portar una dieta poc equilibrada ens pot donar molts mal de cap. Per desgracia jo ho he aprés i crec que és important menjar sa, sobretot introduint molta fruita i verdura a la nostra dieta. Doncs bé, una de les meves verdures preferides és el carabassó, encara que a poc a poc ja anireu descobrint que, per sort, en tinc moltes més. Fins fa molt poc em pensava que tots els carabassons eren allargats, que és com el meu iaio Salva els cultivava a l'hort de Conesa; però un bon dia la Moni va fer una recepta amb uns carabassons petits i rodons! La veritat és que eren tan macos que feia una mica de pena menjar-se'ls. Aleshores em vaig animar i en vaig comprar uns quants. Son fàcils de cuinar i el resultat és boníssim, us els recomano per si teniu un sopar en el que us voleu esmerçar amb la presentació!


Ingredients:

4 Carabassons rodons
"Panceta" curada
Pernil salat
Formatge de cabra de "rulo"
Ceba
Pebre
Sal
Oli


Preparació:

Agafarem els carabassons, els buidarem, en reservarem la polpa i els posarem al forn -prèviament preescalfat a 180º- durant 15 minuts. En una paella amb un bon raig d'oli d'oliva posarem la ceba i la polpa dels carabassons, ho salpebrem i ho cuinarem durant uns minuts, llavors afegirem el pernil i la "panceta" tallats a tiretes petites. Ho cuinarem tot junt a foc mig durant 10 minuts. Traurem els carabassons del forn i els omplirem amb el farcit de la paella. Els coronarem amb un tall de formatge de cabra i ho posarem al forn durant 10 minuts més.




7 comentaris:

  1. Farcir carabassons, albergínies, etc. és genial! I més tenint en compte tot el que dius de la dieta i la salut!

    ResponElimina
  2. I tant que és important una dieta equilibrada i amb plats tan bons com aquest és més fàcil!

    ResponElimina
  3. Pues si que es importante una dieta equilibrada. Este plato te ha quedado muy rico. Bss.

    ResponElimina
  4. Hola Judith.
    Cuando he visto la primera foto he sabido que el blog me iba a gustar.
    He mirado todas tus recetas y me parecen geniales,las fotos y la puesta en escena me han maravillado
    Encantada de conocerte.
    Besos

    ResponElimina
  5. Yves, Moni i Luisa: és fonamental menjar sa i bé!
    Margot: muchas gracias por tus comentarios! besos

    ResponElimina
  6. Una recepta genial. Tot el que sigui farcit m'agrada molt!
    M'havia perdut les muffins!!! que bones amb nutella i el toc de poma mmmmm.... deliciós!!
    I qué dir de la truita, sempre m'agrada molt posar-li coses, o bolets, seques... aquesta amb verdures està boníssima!!
    Molts petons

    ResponElimina